Mam ogromną przyjemność zaprezentować efekty mojej współpracy z Little Room Agency: oficjalny plakat koncertu w Oslo zespołu Metallca. Dwie limitowane edycje plakatu w technice sitodruku. Wersja standardowa ("ognista") i świecąca w ciemności ("zielona") dostępne będą 26.08.2024 r. na stronie littleroom.agency. Oryginalna wersja czarno-biała, wykonana w technice tradycyjnej tuszu na papierze 50x65 cm mojego autorstwa została pokolorowana cyfrowo przez Little Room Agency. Sitodruk wykonało studio White Duck Editions. Całosć projektu nadzorowała firma Probity Merch. Wszystkim osobom zaangażowanym w projekt bardzo dziękuję za możliwość bycia częścią tego projektu!

Poniżej można zobaczyć efekty współpracy oraz krótki opis jej przebiegu.

Oryginał plakatu w technice tuszu na papierze 50x65 cm

Wersja podstawowa plakatu. Kolor: Little Room Agency; sitodruk: White Duck Editions

Wersja świecąca w ciemności plakatu. Kolor: Little Room Agency; sitodruk: White Duck Editions

Projekt zaczął się od tajemniczego maila od Egora z Little Room Agency, który szukał artysty do realizacji pomysłu na plakat dla "dużego zespołu". Pomysł miał zawierać dużo dłoni w technice rysunku tuszem i w wyniku poszukiwań Egor trafił na moja stronę portfolio. Był to ciekawy zbieg okoliczności, ponieważ był to okres kiedy właśnie stworzyłem tę stronę i był to pierwszy kontakt przez nią. Pierwszy pozytywny sygnał - strona działała i przyciągała potencjalne współprace.
Po sprawdzeniu portfolio agencji i wymianie kilku wiadomości okazało się, że owym "dużym zespołem" jest Metallica. Trudno o większy kaliber i przyznam, że ciężko było mi w to uwierzyć. Ciekawość zwyciężyła i rozpoczęliśmy pracę z agencją nad konceptem plakatu. Otrzymałem wstępny zarys koncepcji, ogólny kierunek: morze dłoni, czaszki, chmury, płomienie, piekło... propozycje były ciekawe, ale w moim odczuciu wymagały rozwinięcia, iteracji, burzy mózgów. Wychodząc z pierwotnych  założeń agencji opracowałem łącznie ponad 30 wariacji plakatu. Różne kompozycje, perspektywy, układy elementów i ich skala. Ostatecznie po wymianie opinii, połączeniu jednych pomysłów i rezygnacji z innych, udało się zawęzić projekty do trzech, z których jeden przedstawiliśmy Probity Merch do dalszej akceptacji przez zespół.

Szkice kompozycyjne ostatecznego pomysłu na plakat.

Ostateczna kompozycja i szkic w większej skali.

Ostateczny szkic walorowy plakatu.

Etap projektowania trwał kilka tygodni. Bardzo zależało nam na przedstawieniu klarownej koncepcji zespołowi w nadziei, że zostanie wybrany do realizacji. Opłaciło się! Decyzję zatwierdzającą projekt dostaliśmy w przeciągu kilku godzin w dniu przesłania projektu. Bardzo dobre wieści! Dla mnie oznaczało to wiele godzin pracy nad największym projektem rysunkowym w tuszu, jakiego się podjąłem. Duży był nie tylko końcowy klient, ale również format rysunku - rzeczywisty rozmiar plakatu, plus kilka centymetrów po obwodzie na spady.
Rozpocząłem zbieranie referencji - potrzebne było dużo dłoni. Do tej pory na moich rysunkach bardzo rzadko pojawiało się więcej niż jedna lub dwie dłonie i zawsze były to moje własne. W przypadku plakatu potrzebna była większa różnorodność, aby dodać wizji głębi i realizmu. Na plakacie znajdują się dłonie rodziny, znajomych - moich oraz Egora. Dzięki temu plakat zawiera element osobisty zespołu, który go tworzy. W pewnym sensie ludzie z naszego świata stali się częścią świata Metallici w drobnym jego aspekcie.
W momencie wykonywania oryginalnej wersji plakatu od dwóch lat nie rysowałem dłoni tuszem. W pewien sposób ten etap mojej twórczości był zamknięty po zakończeniu prac nad cyklem Inktober 52. Fakt, że pojawiło się zlecenie na ten rodzaj pracy po upływie czasu pokazuje, że stare projekty rodzą nowe w niespodziewanych momentach. W pewien sposób każdy projekt może być ziarnem zasianym pod nowy, który wykiełkuje lata później. Na szczęście, czas zainwestowany w cykle Inktobera 52 pozwolił na rozpoczęcie pracy jakbym nigdy nie robił przerwy od tuszu. Proces wypracowany lata wcześniej zadział bez zastrzeżeń podczas pracy nad plakatem. Projekt był czasochłonny ze względu na ilość detali, natomiast przebiegł zadziwiająco gładko, biorąc pod uwagę jego skalę.
Kolejne etapy, czyli digitalizację oryginału, opracowanie kolorystyki i przygotowanie do sitodruku przejęła Little Room Agency. Efekty można zobaczyć na początku strony projektu.
Link do oficjalnej strony zespołu z szczegółami wydarzenia i wizerunkiem plakatu:
https://www.metallica.com/tour/2024-06-26-oslo-norway.html#:~:text=Metallica%20at%20Tons%20of%20Rock,26%2C%202024%20%7C%20Metallica.com
Link do strony Little Room Agency, gdzie dostępne będą limitowane edycje plakatów:
https://littleroom.agency/posters#rec763806799
Poniżej linki do social mediów wszystkich zaangażowanych w projekt plakatu:
Back to Top